Kahve Şeker Hastalığı Riskini Azaltıyor

Şimdiye kadar sanılanın aksine Alman bilim adamlarının yaptığı bir araştırmaya göre, kahvenin kalp, dolaşım rahatsızlıkları ve kanser riskini artırmadığı gibi, tip-2 şeker hastalığı ihtimalini düşürdüğü belirtildi.

kahvenin faydaları

Kahve içmeyi sevenleri sevindirecek haber Potsdam-Rehbrücke beslenme araştırmaları enstitüsünde, Alman kanser araştırmaları merkezi ve Max-Delbrück merkezi, moleküler tıp uzmanları tarafından Avrupa çapında 519 bin kişinin verilerini değerlendirerek ortaya çıktı  Günde yaklaşık dört fincan, yani 600 ml ve daha fazla kafeinli kahve tüketenlerin, günde bir fincandan az kahve içenlere oranla tip-2 şeker hastalığına yakalanma riskinin yüzde 23 daha az olduğu gördü. Bilim adamları, kafeinsiz kahve tüketiminin de benzer bir sonuca ulaştığını kaydetti.

Çok kahve içenlerde felç, kalp krizi ve kanser riskinin de içmeyenlere oranla daha fazla olmadığı tespit edildi.